Halaman

Selasa, 8 September 2009

cerita seram 1

Nama saya Shasha dan saya tinggal di wlds. Kejadian aneh ini berlaku hampir setahun yang lalu semasa saya bunting anak sulung. Saya pergi menzirahi kubur ibu saya walaupun ada yg melarang kerana saya berbadan dua bunting anak sulung lagi ingatkn tkmu ingat apa2. Bila saya hendak balik nampaklah satu nenek tua dia ckp yg dia menziarahi kubur anaknya.

Memandang tgk org tua kasihan tkde kenderaan saya menyuruh suami saya hantar dia di b/stop di luar pusara aman. Nenek itu tanya saya bunting anak sulung dgn lantas saya menjawab ya. seram juga kc sambil dia bbual dgn saya dia asyik tgk ibu jari kaki saya. Dia ckp lah lampu tandas kena sentiasa bukak kalau tidak si cantik manis suka duduk, cermin jgn taruk di pintu masuk kalau tk si cantik manis marah melihatkn wajahnya yg hodoh lagi satu kalau dgr orang assalamualaikum satu kali jgn jawab. Saya pun tk ingat apa2lah lalu pulang ke rumah.

Petang itu hari hujan semua org tgh tdo lampu lupa dibukakn gelap seluruh rumah. Tiba2 saya terdengar suara sayup memberi salam dan saya sambut salam 2 apabila saya tgk di luar pintu tiada org saya pun terasa aneh. Malamnya pulak bila saya sedang sibuk membasuh pinggan tiba2 kc saya ternampak susuk wanita berambut panjang serga di sebelah saya. Pada mulanya saya ingatkn adik pompuan saya rupanya dia ada duduk di ruang tamu bersama suami saya menonton tv. dgn terperanjatnya saya beristighfar. Saya tidak boleh tahan dan mengadu kepada bapa dan suami saya kerana byk kejadian aneh bkn berlaku pada saya tapi adik perempuan saya. Kita mendapatkn khidmat tukang ubat dan dia berkata yg nenek tua yg mensihati saya 2 rupa2nya dia yg byk memeliara si cantik manis.

0 ulasan: